Mát meghallgatható a Hype, a Portfolio Checklist luxusipari különkiadás sorozatának legújabb része. A mai műsor fő témája a gyémántpiac átalakulása volt, a laboratóriumban előállított szintetikus kövek ugyanis teljesen a feje tetejére állíthatják a szektort. Emellett szó volt még az Amazon megjelenéséről a használt luxuscikkek európai piacán, valamint arról is, hogy miért nem érdemes a drágább óragyártókat temetni. Az adás vendége volt állandó iparági szakértőnk, Orbók Ilona, a BDO Magyarország ügyvezetője.
Főként a fast fashion cégekre helyezhet nyomást, hogy az Európai Unió üldözni kezdi az olcsó, műanyagalapanyagokból készült terméket a klímavédelmi célok elérése miatt. Miután a ruhák 85 százaléka a szeméttelepeken végzik, hulladékkezelési hozzájárulást fizettetnének a gyártókkal, hogy így helyezzenek rájuk nyomást és fordítsák őket a fenntarthatóbb anyagok felé.
Az Associated British Foods, a Primark anyavállalata a nyersanyag- és szállítási költségek csökkenésének köszönhetően nyereségnövekedést prognosztizált a Primark nevű olcsó divatáruházlánc számára – írja a Bloomberg. A cég fast fashion leányvállalata hamarosan Magyarországon is megjelenik.
A gazdasági hullámvölgy és magasabb ruhaárak kényszerítik az embereket új spórolási megoldások felkutatásának irányába, vagy esetleg etikai vagy fenntarthatósági szempontok a döntőek? A használtruha-piac robbanásszerűen növekszik, olyan online platformok veszik fel a harcot a Shein elképesztő forgalmú webáruházával, mint a Vinted - de vajon sikerül lépés tartani az árversenyben? Hogyan érinti mindez a vásárlókat és az ipart? Milyen előnyökkel és hátrányokkal jár az ultra-fast fashion weboldalakról és az online használtruha platforomkról való vásárlás? Többek között a fenti kérdésekre kereste a választ az Ynsight Research netnográfiai elemzésében és hasonló kérdésekre keressük mi is a választ a november 9-i Gen Z Fest/ Green rendezvényünkön, ahol többek között Korn Anita, a Ruhastory bloggere is beszélget a színpadon a fenntartható divatról és életmódról.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és az egyik legismertebb hazai divatmárka, a Nanushka együttműködési megállapodást kötött annak érdekében, hogy a MOME Innovációs Központtal közösen találjanak megoldást a textilanyagok fenntartható felhasználására, és új divatipari alapanyagokkal kísérletezzenek. Az egyetem számos nagy nemzetközi nagyvállalattal dolgozik együtt, azonban a Nanushkával aláírt megállapodás lehetővé teszi, hogy a hazai szakemberek kreativitását és tudását egy nemzetközileg is keresett, magyar divatmárka ruháin láthassák viszont szerte a világon. A Portfolio Böszörményi-Nagy Gergelyt, a MOME alapítványi elnökét, illetve Baldaszti Pétert, a Nanushka igazgatósági tagját, a Vanguards Fashion Group vezérigazgatóját kérdezte a globális divatipar előtt álló kihívásokról, greenwashingról és az együttműködésben rejlő lehetőségekről.
2,7 milliárd eurót költ az Inditex cégcsoport egy olyan rendszer kialakítására, amely ötvözi az online és az offline vásárlás előnyeit - írja a Reuters.
A Forever 21 nevű amerikai ruházati üzletlánc csődvédelmet kért, a csődeljárás és a nagy átalakítások, boltbezárások után újra működőképessé szeretnék tenni a céget.
A legjelentősebb bevásárlóközpontok üzletpolitikája is sokat változott az elmúlt években, a fast fashion térnyerésével a plázákban sokszor több bevételt generálnak a legnépszerűbb brandek, mint a prémium márkák. Mindeközben a vásárlók egyre tudatosabbá válnak, hódít az e-kereskedelem és a legtöbb prémium márka már rendelkezik saját outlet üzlettel. A hazai kiskereskedelmi piacon végbemenő változásokról, a legnépszerűbb bevásárlóközpontok helyzetéről és a kereslet alakulásáról beszélgettünk Berendi Andrással, a Roland Divatház tulajdonosával.
Kevesen gondolnák, hogy a divatvilágot felforgató fast fashion márkák közti igazi háború az utakon zajlik. Minden lehetőséget megragadnak a spórolásra, az sem példátlan, hogy az üzletközpontokat ellátó szállítmányozócég ugyanabban a teherautóban szállítja a rivális márkák termékeit, csak hogy faragjon a költségeken. Ezzel pedig nemcsak a textilipari szereplők járnak jól, de a nagyvárosok lakói is, ugyanis a mindennapi dugókért a logisztikai feladatot teljesítő teherautók nagyban hozzájárulnak.
Balesetek történtek, a forgalom torlódásáról jött jelentés.
Budapesten adták ki, nagyobb mennyiségű hó jöhet.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?