Szintetikus gyémántok verik szét a drágakőpiacot

Szintetikus gyémántok verik szét a drágakőpiacot

Mát meghallgatható a Hype, a Portfolio Checklist luxusipari különkiadás sorozatának legújabb része. A mai műsor fő témája a gyémántpiac átalakulása volt, a laboratóriumban előállított szintetikus kövek ugyanis teljesen a feje tetejére állíthatják a szektort. Emellett szó volt még az Amazon megjelenéséről a használt luxuscikkek európai piacán, valamint arról is, hogy miért nem érdemes a drágább óragyártókat temetni. Az adás vendége volt állandó iparági szakértőnk, Orbók Ilona, a BDO Magyarország ügyvezetője.

Komoly drágulás jöhet, nagy pofont kapnak a fast fashion cégek az EU-tól

Komoly drágulás jöhet, nagy pofont kapnak a fast fashion cégek az EU-tól

Főként a fast fashion cégekre helyezhet nyomást, hogy az Európai Unió üldözni kezdi az olcsó, műanyagalapanyagokból készült terméket a klímavédelmi célok elérése miatt. Miután a ruhák 85 százaléka a szeméttelepeken végzik, hulladékkezelési hozzájárulást fizettetnének a gyártókkal, hogy így helyezzenek rájuk nyomást és fordítsák őket a fenntarthatóbb anyagok felé.

A Magyarországra tartó fast fashion márka tolt az árakon, mégis tarol

A Magyarországra tartó fast fashion márka tolt az árakon, mégis tarol

Az Associated British Foods, a Primark anyavállalata a nyersanyag- és szállítási költségek csökkenésének köszönhetően nyereségnövekedést prognosztizált a Primark nevű olcsó divatáruházlánc számára – írja a Bloomberg. A cég fast fashion leányvállalata hamarosan Magyarországon is megjelenik.

Használtruha-őrület és az ultra-fast fashion harca - Nálad ki a győztes?

Használtruha-őrület és az ultra-fast fashion harca - Nálad ki a győztes?

A gazdasági hullámvölgy és magasabb ruhaárak kényszerítik az embereket új spórolási megoldások felkutatásának irányába, vagy esetleg etikai vagy fenntarthatósági szempontok a döntőek? A használtruha-piac robbanásszerűen növekszik, olyan online platformok veszik fel a harcot a Shein elképesztő forgalmú webáruházával, mint a Vinted - de vajon sikerül lépés tartani az árversenyben? Hogyan érinti mindez a vásárlókat és az ipart? Milyen előnyökkel és hátrányokkal jár az ultra-fast fashion weboldalakról és az online használtruha platforomkról való vásárlás? Többek között a fenti kérdésekre kereste a választ az Ynsight Research netnográfiai elemzésében és hasonló kérdésekre keressük mi is a választ a november 9-i Gen Z Fest/ Green rendezvényünkön, ahol többek között Korn Anita, a Ruhastory bloggere is beszélget a színpadon a fenntartható divatról és életmódról.

Milyen anyagokból készül a jövő ruhája? Közösen fejleszt a MOME és a Nanushka

Milyen anyagokból készül a jövő ruhája? Közösen fejleszt a MOME és a Nanushka

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és az egyik legismertebb hazai divatmárka, a Nanushka együttműködési megállapodást kötött annak érdekében, hogy a MOME Innovációs Központtal közösen találjanak megoldást a textilanyagok fenntartható felhasználására, és új divatipari alapanyagokkal kísérletezzenek. Az egyetem számos nagy nemzetközi nagyvállalattal dolgozik együtt, azonban a Nanushkával aláírt megállapodás lehetővé teszi, hogy a hazai szakemberek kreativitását és tudását egy nemzetközileg is keresett, magyar divatmárka ruháin láthassák viszont szerte a világon. A Portfolio Böszörményi-Nagy Gergelyt, a MOME alapítványi elnökét, illetve Baldaszti Pétert, a Nanushka igazgatósági tagját, a Vanguards Fashion Group vezérigazgatóját kérdezte a globális divatipar előtt álló kihívásokról, greenwashingról és az együttműködésben rejlő lehetőségekről.

Világhírű ruházati üzletlánc kért csődvédelmet

Világhírű ruházati üzletlánc kért csődvédelmet

A Forever 21 nevű amerikai ruházati üzletlánc csődvédelmet kért, a csődeljárás és a nagy átalakítások, boltbezárások után újra működőképessé szeretnék  tenni a céget.

Mi történik a magyar plázákban? - A prémium márka vagy a fast fashion a jövő győztese?

A legjelentősebb bevásárlóközpontok üzletpolitikája is sokat változott az elmúlt években, a fast fashion térnyerésével a plázákban sokszor több bevételt generálnak a legnépszerűbb brandek, mint a prémium márkák. Mindeközben a vásárlók egyre tudatosabbá válnak, hódít az e-kereskedelem és a legtöbb prémium márka már rendelkezik saját outlet üzlettel. A hazai kiskereskedelmi piacon végbemenő változásokról, a legnépszerűbb bevásárlóközpontok helyzetéről és a kereslet alakulásáról beszélgettünk Berendi Andrással, a Roland Divatház tulajdonosával.

Kíméletlen verseny: egy fuvaron osztoznak a rivális fast fashion márkák

Kevesen gondolnák, hogy a divatvilágot felforgató fast fashion márkák közti igazi háború az utakon zajlik. Minden lehetőséget megragadnak a spórolásra, az sem példátlan, hogy az üzletközpontokat ellátó szállítmányozócég ugyanabban a teherautóban szállítja a rivális márkák termékeit, csak hogy faragjon a költségeken. Ezzel pedig nemcsak a textilipari szereplők járnak jól, de a nagyvárosok lakói is, ugyanis a mindennapi dugókért a logisztikai feladatot teljesítő teherautók nagyban hozzájárulnak.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Szép csendben nagy változás jön a Szép-kártyáknál!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.